Ikutilah seperti resminya padi . . . semakin berisi tunduk ke bumi . . . semakin berilmu merendah diri . . . itu sifat yang terpuji . .
English German Dutch Italian Russian Greek French Spanish Arabic Korean Japanese Chinese Indonesian

Jumat, 08 Mei 2009

Luahan Hati

Hayatilah wahai sahabatku luahan hati Imam An-Nawawi ini agar dirimu dan diriku peroleh apakah yang sebenarnya kita cari di dalam hidup ini . . .


RENUNGKAN !!!

Aku mengamati semua sahabat

dan tidak ada sahabat yang baik

melainkan sahabat yang senantiasa

menjaga lidahnya . . .

Aku memikirkan tentang pakaian

tetapi aku tidak menemukan

yang lebih baik dari pakaian taqwa

Aku merenungkan . . .

tentang segala jenis amal baik

namun tidak ada yang lebih baik

daripada sering memberikan nasihat yang baik

Aku mencari segala bentuk rezeki

tapi tidak kutemui rezeki

yang lebih baik dari sifat sabar . . .

0 comments:

Posting Komentar

My Friends

TESTIMONI

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons